PPP

Polazak u vrtić vjerojatno će biti velika novost Vašem djetetu, a možda i prvo dugotrajnije odvajanje od Vas. Zato ga je važno dobro pripremiti!

Prvi korak pri tome je Vaš stav o vrtiću - ako ste Vi sigurni u vrtić i imate pozitivan stav, i Vaše će dijete vjerojatno lakše prihvatiti vrtić. Ipak, dajte djetetu vremena da se privikne na ideju o polasku u vrtić i da priča o vrtiću koliko želi. Ako ćete mu stalno ponavljati kako je u vrtiću sjajno, to će mu vjerojatno biti sumnjivo i pomalo će ga plašiti.

Problemi koji se mogu javiti na početku odlaska u vrtić posljedica su straha od odvajanja i straha pred nepoznatom situacijom i nepoznatim ljudima. Stoga dođite i prije polaska u vrtić u naše prostorije, upoznajte se s tetama i drugima. Najrpije Vi sami, a kasnije i zajedno s djetetom. Tako ćete smanjiti neizvjesnost sebi, pa time i djetetu.

Period adaptacije se može znatno olakšati dobrom suradnjom roditelja i odgojitelja. Važno je da sebi i svom djetetu omogućite postepenu prilagodbu, pa zato osigurajte dio godišnjeg odmora ili slobodnih dana. Ostavljajući dijete iz dana u dan sve duže, odgojitelj mu se u tom kraćem periodu može individualno posvećivati i dijete ima vremena postepeno prerađivati nova iskustva.

Kako bi djetetu olakšali ovo možda njemu prvo dugotrajnije odvajanje od Vas, posvetite mu, pogotovo u početnom periodu, u Vašem slobodnom vremenu puno pažnje i maženja. Igrajte se u prirodi, budite zajedno!

Uzmite si uvijek dovoljno vremena, pogotovo na početku, da se na miru pozdravite sa svojim djetetom i predate ga njegovoj teti. No pri tome budite kratki i odlučni, dugi rastanci su teški i za Vas, a pogotovo za Vaše dijete!

Pomognite djetetu da ovisno o svojoj dobi razvije svoje kulturno-higijenske navike: osamostaljivanje kod odlaska na WC, skidanja i oblačenja, spremanja odjeće, pranja ruku, jela i ugodne komunikacije. Ujednačenost Vaših i naših zahtjeva omogućit će brže i lakše stjecanje tih navika.

Postignite da dijete odlazi na spavanje dovoljno rano u skladu s vremenom dolaska u vrtić, kako bi se ujutro budilo naspavano.

Pitajte tete o svemu što se događalo tijekom dana kod nas. Jednako tako Vas molimo, kako bismo bolje razumjeli Vaše dijete, da nas Vi izvijestite o svim novostima ili neuobičajenostima u djetetovom ponašanju.

Molimo Vas da javite ako će dijete određeno vrijeme izostati iz vrtića. Nakon SVAKE bolesti djeteta, nužno je donijeti liječničku potvrdu.

Za djecu jasličke dobi: bočicu ili dudu (ako ih dijete koristi), neku igračku ili predmet za koji je dijete vezano, rezervnu odjeću (donji veš, čarape, majicu, hlačice), pidžamu, platnenu vrećicu ili navlaku od jastuka, obilježene papuče, jednokratne pelene (2-3 dnevno), kremu za guzu, jednom mjesečno paket vlažnih maramica ili po dogovoru s odgajateljima ili Vašoj želji.

Za djecu vrtićke dobi: neku igračku ili predmet za koji je dijete vezano, rezervnu odjeću (donji veš, čarape, majicu, hlačice), pidžamu, platnenu vrećicu ili navlaku od jastuka, obilježene papuče.

POLAZAK U ŠKOLU

Spremnost za školu je sposobnost djeteta da bez većih poteškoća prati i svladava školski program koristeći svoje sposobnosti, iskustva i motive. Ona je zajednički rezultat sazrijevanja i učenja.


Što sve uključuje spremnost za školu?

Tjelesnu spremnost – određena tjelesna težina i visina, snaga mišića i tjelesna izdržljivost; fina pokretljivost pojedinih mišića; veća spretnost i preferirana upotreba ruke, oka i noge jedne strane tijela; da dijete nema problema sa sjedenjem, stajanjem, kretanjem te ima usvojene navike hranjenja, sna i kontrole izlučivanja
Spoznajnu zrelost – spoznavanje svijeta, uočavanje veza i odnosa među stvarima i pojavama, prilagođavanje novim i promjenljivim situacijama; razvijenost opažanja, mišljenja, pažnje i pamćenja, realističko shvaćanje svijeta koji ga okružuje, moralno rezoniranje
Razvijen govor – priopćavanje vlastitih misli i potreba; jasan izgovor; rječnik koji se odnosi na svakodnevne pojave i stvari; praćenje i razumijevanje uputa
Emocionalnu zrelost – prepoznavanje i regulacija emocija, sposobnost odgode zadovoljenja vlastitih potreba, odvajanje od roditelja i samostalno funkcioniranje, vrednovanje vlastitih postignuća
Socijalnu kompetentnost – uspješan odnos i komunikacija s vršnjacima i odraslima, samostalnost i suradnja, usvajanje normi ponašanja i pravila
Motivaciju i interes za učenje i školske aktivnosti

Ispiši stranicu